Cistella de la compra

El criteri perdut

Autor Gregorio Luri

Editorial ANGLE EDITORIAL

El  criteri perdut
-5% dte.    6,00€
5,70€
Estalvia 0,30€
No disponible, consulti disponibilitat
Enviament gratuït a partir de 19€
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

  • Editorial ANGLE EDITORIAL
  • ISBN13 9788496103832
  • ISBN10 8496103838
  • Tipus Llibre
  • Pàgines 72
  • Col.lecció Idees
  • Any Edició 2004
  • Idioma Català
  • Encuadernació Rústica

El criteri perdut

Autor Gregorio Luri

Editorial ANGLE EDITORIAL

-5% dte.    6,00€
5,70€
Estalvia 0,30€
No disponible, consulti disponibilitat
Enviament gratuït a partir de 19€
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

Detalls del llibre

La crisi de la institució escolar -els seus motius de fons, no les reformes legislatives conjunturals- és un tema que causa preocupació i provoca debats aferrissats entre els diversos col·lectius implicats.Alguns signes de la decadència de l'escola podrien ser la desaparició de l'esforç personal de l'alumne i la seva substitució per didàctiques de l'interès; el zapping com a forma predominant de la pràctica intel·lectual; la renúncia progressiva a la redacció de textos complexos i a la seva exposició oral; la progressiva introducció de pràctiques de «debat», que reforcen el costum de l'alumne de blindar-se darrere de la seva opinió; o el dogma que el paper fonamental de l'escola és el foment de l'autonomia de l'individu.En aquest esplèndid assaig -que va rebre una menció especial del jurat del Premi IDEES d'Assaig Breu en l'edició del 2003-, Gregorio Luri afirma que aquesta realitat significa la fi del projecte pedagògic de l'escola republicana francesa i del model de societat que aquesta volia contribuir a crear (en la que la instrucció pública, la ciutadania i la república formaven un tot).A través d'un subtil joc de desvetllaments successius, l'autor defensa la importància de la responsabilitat personal (que significa assumir el deute que l'alumne té amb la societat i amb les generacions que T'han precedit) i critica l'absència dels conceptes de «criteri», «virtut» i «voluntat» en el vocabulari (i en la pràctica) pedagògic actual.