Cistella de la compra

Flexionar la diferència sexual amb els cossos: escriptura i cos textual en la dansa

Autor Oriol López Esteve

Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA

Flexionar la diferència sexual amb els cossos: escriptura i cos textual en la dansa
-5% dte.    19,00€
18,05€
Estalvia 0,95€
Disponible online, rep el teu llibre en 24/48 h laborables

Vols recollir-ho a la llibreria?
Enviament gratuït a partir de 19€
Espanya peninsular

Des dels anys setanta del segle XX, la creació i el pensament —especialment el vinculat als estudis feministes— han provat de copsar la corporalitat i la sexualitat en els textos literaris. Invertint l’objecte d’anàlisi i dialogant amb l...

Llegir-ne més...
  • Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA
  • ISBN13 9788491689768
  • ISBN10 8491689761
  • Tipus LLIBRE
  • Pàgines 128
  • Col.lecció CRIC #5
  • Any Edició 2024
  • Idioma Català
  • Encuadernació Rústica amb solapes

Flexionar la diferència sexual amb els cossos: escriptura i cos textual en la dansa

Autor Oriol López Esteve

Editorial PUB. UNIVERSITAT DE BARCELONA

Des dels anys setanta del segle XX, la creació i el pensament —especialment el vinculat als estudis feministes— han provat de copsar la corporalitat i la sexualitat en els textos literaris. Invertint l’objecte d’anàlisi i dialogant amb l...

-5% dte.    19,00€
18,05€
Estalvia 0,95€
Disponible online, rep el teu llibre en 24/48 h laborables

Vols recollir-ho a la llibreria?
Enviament gratuït a partir de 19€
Espanya peninsular

Detalls del llibre

Des dels anys setanta del segle XX, la creació i el pensament —especialment el vinculat als estudis feministes— han provat de copsar la corporalitat i la sexualitat en els textos literaris. Invertint l’objecte d’anàlisi i dialogant amb les obres de Jacques Derrida i Hélène Cixous, aquest assaig indaga de quina manera, en la dansa, els cossos queden travessats per una escriptura —la coreografia— que flexiona la seva diferència sexual. L’autor se centra en l’obra de la ballarina modernista Loïe Fuller, que desconstrueix les nocions de presència, unicitat i veritat en què es fonamenta el règim identitari modernista i, mitjançant l’ús del vestuari i d’elements lumínics i escenogràfics, es fusiona amb l’espai i aconsegueix que es confonguin natura i tècnica, llum i matèria. A diferència d’altres ballarines de l’època més conegudes, com Isadora Duncan o Ruth Saint Denis, Fuller posa en marxa una escriptura coreogràfica que trastoca la definició dels cossos de les dones, qüestiona l’essencialisme majoritari en l’escena moderna i ofereix un model coreopolític de lectura i d’escriptura vàlid també per a la dansa d’avui dia.