Cistella de la compra

The culture of 'opera buffa' in Mozart's Vienna. A poetics of entertainment

Autor Mary Hunter

Editorial PRINCETON UNIVERSITY PRESS

The culture of 'opera buffa' in Mozart's Vienna. A poetics of entertainment
-5% dte.    78,73€
74,79€
Estalvia 3,94€
No disponible en línia, però les nostres llibreteres poden consultar la seva disponibilitat per donar-te una estimació de quan podríem tenir-lo a punt per a tu.
Enviament gratuït
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

  • Editorial PRINCETON UNIVERSITY PRESS
  • ISBN13 9780691058122
  • ISBN10 0691058121
  • Tipus Llibre
  • Pàgines 331
  • Any Edició 1999
  • Encuadernació Tela

The culture of 'opera buffa' in Mozart's Vienna. A poetics of entertainment

Autor Mary Hunter

Editorial PRINCETON UNIVERSITY PRESS

-5% dte.    78,73€
74,79€
Estalvia 3,94€
No disponible en línia, però les nostres llibreteres poden consultar la seva disponibilitat per donar-te una estimació de quan podríem tenir-lo a punt per a tu.
Enviament gratuït
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

Detalls del llibre

Mozart's comic operas are among the masterworks of Western civilization, and yet the musical environment in which Mozart and his librettist Lorenzo da Ponte wrote these now-popular operas has received little critical attention. In this book, Mary Hunter offers a sweeping, synthetic view of opera buffa in the lively theatrical world of late-eighteenth century Vienna. Opera buffa (Italian-language comic opera) persistently entertained audiences at a time when Joseph II was striving for a German national theater. Hunter attributes opera buffa's success to the "sheer" pleasure it can provide, and hence explores how the genre functioned as entertainment. She argues that opera buffa, like mainstream film today, projects a social world both recognizable and distinct from reality. It raises important issues while containing them in the "merely entertaining" frame of the occasion, as well as presenting them as a series of easily identifiable dramatic and musical conventions.