Cos de Mestres. Pedagogia Terapèutica Temari volum 1
Editorial EDITORIAL MAD
Espanya peninsular
- Editorial EDITORIAL MAD
- ISBN13 9788414224250
- ISBN10 8414224253
- Tipus LLIBRE
- Pàgines 356
- Col.lecció OPOSICIONES #
- Any Edició 2019
- Idioma Català
- Encuadernació Rústica
Matèries
OposicionsCos de Mestres. Pedagogia Terapèutica Temari volum 1
Editorial EDITORIAL MAD
Espanya peninsular
Detalls del llibre
Tema 1. L’evolució de l’educació especial a Europa en les últimes dècades: de la institucionalització i del model clínic a la normalització de serveis i al model pedagògic
Tema 2. L’educació especial en el marc de la LOGSE. El seu desplegament normatiu. El concepte d’alumnes amb necessitats educatives especials
Tema 3. El procés d’identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes i la relació que té amb el currículum. Decisions d’escolarització. L’avaluació del procés educatiu i criteris de promoció per a aquests alumnes
Tema 4. El centre ordinari i la resposta a les necessitats especials dels alumnes. El projecte educatiu i el projecte curricular en relació amb aquests alumnes. Les adaptacions curriculars
Tema 5. El centre específic d’educació especial: característiques del projecte educatiu i del projecte curricular. Referents bàsics i criteris per a elaborar-los
Tema 6. L’orientació en el procés educatiu dels alumnes amb necessitats educatives especials. Estructura, organització i funció de l’orientació d’aquests alumnes
Tema 7. Els recursos materials i personals per a l’atenció dels alumnes amb necessitats educatives especials. Recursos de l’escola. Recursos externs a l’escola. Col•laboració entre serveis específics i serveis ordinaris
Tema 8. El mestre d’educació especial. Funcions. Modalitats d’intervenció. Relació del mestre d’educació especial amb la resta dels mestres del centre i amb els serveis de suport externs a l’escola
Tema 9. La participació de la família en l’educació dels alumnes amb necessitats educatives especials. Vies de participació. El paper dels pares en la presa de decisions respecte al procés d’escolarització d’aquests alumnes
Tema 10. Els alumnes d’educació infantil. Desenvolupament evolutiu en els diferents àmbits: motor, cognitiu, lingüístic, afectiu i social. Alteracions en el desenvolupament
Tema 11. Les necessitats educatives especials en l’etapa d’educació infantil. La resposta educativa a les necessitats especials d’aquests alumnes en el projecte curricular i en les programacions. Les adaptacions curriculars
Tema 12. Els alumnes d’educació primària. Desenvolupament evolutiu en els diferents àmbits: motor, cognitiu, lingüístic, afectiu i social. Alteracions en el desenvolupament
Tema 13. Les necessitats educatives especials en l’etapa d’educació primària. La resposta educativa a les necessitats especials d’aquests alumnes en el projecte curricular i en les programacions. Les adaptacions curriculars
Bibliografia