Cistella de la compra

Pensar críticament a l'aula de ciències. Activitats competencials per a estudiants de secundària

Editorial EDITORIAL GRAO

Pensar críticament a l'aula de ciències. Activitats competencials per a estudiants de secundària
-5% dte.    24,50€
23,28€
Estalvia 1,23€
Disponibilitat limitada, rep-lo en 7 dies. Un dels nostres llibreters ho aconseguirà per a tu.
Enviament gratuït
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

  • Editorial EDITORIAL GRAO
  • ISBN13 9788419788795
  • ISBN10 8419788791
  • Tipus Llibre
  • Pàgines 202
  • Any Edició 2024
  • Idioma Català

Pensar críticament a l'aula de ciències. Activitats competencials per a estudiants de secundària

Editorial EDITORIAL GRAO

-5% dte.    24,50€
23,28€
Estalvia 1,23€
Disponibilitat limitada, rep-lo en 7 dies. Un dels nostres llibreters ho aconseguirà per a tu.
Enviament gratuït
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

Detalls del llibre

1. Un marc per al pensament crític a l´aula de ciències de secundària. Què és el pensament crític a l´aula de ciències? Què requereix, mobilitza i desenvolupa el pensament crític? Habilitat cognitives. Disposicions. Regulació metacognitiva. Les emocions. En què es fonamenta el pensament crític? Pensar críticament va de consensuar i aplicar criteris. Per acabar. 2. Pensament crític i coneixement disciplinari. Habilitats cognitives i contingut: una relació tensa. I per què es complicada la transferència? Referències bibliogràfiques. 3. Pensament crític des de l´activitat. Activitat científica crítica i rigor disciplinari (diàleg amb les disciplines). Activitat científica crítica i «postveritat» (diàleg amb la societat). Activitat científica crítica i currículum (diàleg amb un mateix). 4. Avaluar el pensament crític per aprendre a ser persones crítiques. Tota avaluació comporta recollir dades, analitzar-les i prendre decisions. Criteris per avaluar el pensament crític. Referències bibliogràfiques. 5. Pensament crític, emocions i diversitat. Emocions, l´espurna del pensament crític? 6. Pensament crític i educació ambiental. El pensament crític, una competència per a la sostenibilitat en educació ambiental. Els problemes socioambientals com a contextos per al desenvolupament del pensament crític. Pensament crític i acció transformadora en educació ambiental. 11 activitats d´aula per desenvolupar el pensament crític a l´aula de ciències. Activitat 1. Com podem saber la qualitat de l´aire a la nostra escola? Activitat 2. Una palanca per a decisions complexes: fracturació hidràulica, sí o no? Activitat 3. Els missatgers virals i les notícies falses amb mirada crítica: analitzant el funcionament dels termòmetres d´infraroigs. Activitat 4. La ciència darrere la publicitat: el cas de l´aigua embotellada. Activitat 5. App Checkers: projecte d verificació de la fiabilitat d´una aplicació mòbil. Activitat 6. Incertesa, tipus d´arguments i biaixos per aprendre sobre vacunes i ciutadania. Activitat 7. Coronavirus, sí! Diftèria, no? Cal vacunar-se de malalties gairebé oblidades? Activitat 8. Desemmascarant les notícies falses mitjançant les lleis de Newton. Activitat 9. Cal posar límits a la investigació científica? Tipus i qualitat dels arguments per valorar si cal poar límits a la investigació científica sobre l´ADN. Activitat 10. Risc volcànic: tots els volcans són iguals? Activitat 11. L´horòscop em descriu bé! Per què creiem el que creiem?

Aporta una gran varietat d´activitats d´aula per treballar el pensament crític i breus reflexions teòriques que responen a preguntes com: Què entenem per pensament crític en el context cientificotecnològic? Per què cal treballar el pensament crític a l´aula de ciències? Quin paper hi tenen les emocions i els biaixos quan intentem ser crítics? Com podem capacitar l´alumnat per jutjar adientment en quines fonts o en quines dades és raonable confiar?

Agustín Adúriz-Bravo és professor de física i doctor en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professor-investigador a l´Instituto CeFIEC de la Universitat de Buenos Aires (Argentina). [email protected] Joan Aliberas és llicenciat en química i doctor en didàctica de les ciències experimentals, actualment jubilat. [email protected] Beatriz Cantero Riveros és llicenciada en bioquímica i doctora en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professora al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Esteve Codinach és llicenciat en biologia amb un postgrau en educació ambiental. Actualment és professor de secundària a l´Escola Avenç de Sant Cugat del Vallès (Fundació Collserola). [email protected] Digna Couso és llicenciada en física i doctora en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professora i investigadora al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Núria Domènech-Amador és llicenciada en física i doctora en física. Actualment és professora de secundària a l´Institut Francesc Ferrer i Guàrdia de Sant Joan Despí. [email protected] Jordi Domènech Casal era llicenciat en biologia i humanitat i doctor en biologia. Era professor de ciències a l´Institut Marta Estrada de Granollers i professor associat al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ens ha deixat durant l´edició d´aquest llibre. Mariona Espinet és llicenciada en química i doctora en educació científica. Actualment és professora al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Elena Gayán Rico és llicenciada en biologia i catedràtica d´ensenyament secundari de biologia i geologia. Actualment és tècnica docent al Cesire i professora associada al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] María Isabel Hernández Rodríguez és llicenciada en física i doctora en educació científica. Ha estat professora lectora Serra Hunter al Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment, és professora de física i química d´educació secundària a l´Institut Gorgs de Cerdanyola del Vallès. [email protected] Mercè Izquierdo i Aymerich és llicenciada en química i doctora en didàctica de les ciències experimentals. Actualment és professora emèrita del Departament de Didàc­tica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [email protected] Julià Hinojosa és llicenciat i doct