Cistella de la compra

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment

Autor Pere Pascual i Domènech

Editorial EUMO EDITORIAL

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment
-5% dte.    40,00€
38,00€
Estalvia 2,00€
No disponible, consulti disponibilitat
Enviament gratuït
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

  • Editorial EUMO EDITORIAL
  • ISBN13 9788497665568
  • ISBN10 8497665562
  • Tipus LLIBRE
  • Pàgines 528
  • Col.lecció Documents #
  • Any Edició 2016
  • Idioma Català
  • Encuadernació Rústica

El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum I. De les primeres línies a la incertesa del rendiment

Autor Pere Pascual i Domènech

Editorial EUMO EDITORIAL

-5% dte.    40,00€
38,00€
Estalvia 2,00€
No disponible, consulti disponibilitat
Enviament gratuït
Espanya peninsular
Enviament GRATUÏT a partir de 19€

a Espanya peninsular

Enviaments en 24/48h

-5% de descompte en tots els llibres

Recollida GRATUÏTA a llibreria

Vine i deixa't sorprendre!

Detalls del llibre

Aquesta obra analitza el procés d?explotació dels ferrocarrils catalans de via ampla entre 1848 ?data d?entrada en funcionament del tren de la costa per Mataró? i 1935 ?just abans de l?esclat de la Guerra Civil i la posterior nacionalització de la xarxa ferroviària que va dur a terme Franco. L?autor estudia l?evolució del tràfic de passatgers i de càrrega i dels seus rendiments; descriu els ingressos i les despeses (costos de combustible, tracció, tallers, via i obres, explotació i telègraf) i dóna compte de l?evolució dels coeficients d?explotació; per últim, precisa els resultats financers obtinguts. L?obra es divideix en dos volums. El primer conté dos grans apartats: L?època de les expectatives defraudades aborda el període d?explotació de les primeres línies, entre 1848 i 1862 i Els anys d?incertesa descriu la incògnita sobre el rendiment de les grans línies arran de les primeres fusions, en els anys que van de 1862 a 1877. El segon volum, De la plenitud a la crisi, abasta de 1878 a 1935 i s?ocupa de l?època daurada del ferrocarril i la crisi que s?inicià amb la Primera Guerra Mundial.