Detalls del llibre
Aquest llibre presenta un conjunt d'experiències d'educació literària portades a terme en aules de secundària i organitzades com a projectes de treball. S'hi defensa que el moll de l'os de l'educació literària és promoure els processos d'interpretació a través de la parla i l'escriptura de gèneres diversos. Els diversos capítols mostren de cada experiència el disseny de la intervenció (relacionant en alguns casos literatura i cinema) i el seu desenvolupament a l'aula, incloent-hi consideracions diverses sobre dificultats, reptes i troballes que experimenten tant els alumnes com el docent. Encapçala l'obra una introducció on l'autor defensa un model de projecte que convisqui amb pràctiques tradicionals i senzilles també necessàries a l'escola, advertint de la deriva que pot tenir el treball per projectes cap a una pràctica en realitat rutinària i de simple aplicació d'un guió preestablert. Destaca així mateix la necessitat de veure el projecte com a punt de partida per a noves maneres de treballar i com a punt d'arribada del procés reflexiu i de desenvolupament professional del docent. El pròleg és de Gemma Lluch, experta en educació literària i catedràtica de la Universitat de València.
Llegir més - Enquadernació Butxaca
- Autor/s Fontich Vicens, Xavier
- ISBN13 9788449089688
- ISBN10 8449089689
- Pàgines 116
- Any Edició 1980
- Idioma Català
Ressenyes i valoracions
Projectes per aprendre literatura: interpretació i creativitat a l'aula
- De
- Xavier Fontich Vicens
- |
- Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona (1980)
- 9788449089688
- Saga Materials



